emigration

چالش‌های فرهنگی نسل دوم مهاجران

مهاجرت می‌تواند شکاف بین نسل‌ها را عمیق‌تر سازد و فاصله را تا به تعریفی جداگانه از تعطیلات سال نو، برداشت‌های مختلف از مناسبت‌های ملی و آیینی، ذائقه‌ها‌ی متفاوت و غیره بکشاند.‌

اما این اتفاقی است که برای هر نسل دومی از مهاجران ممکن است رخ دهد و شاید اصلاً سوال پیش بیایید که چه اشکالی دارد؟ اما صحبت از ایراد نیست بلکه یک ماهوی اساسی محل بحث است. این که کنار تبار فرزند یک مهاجر، سرزمین مادری او جای می‌گیرد واقعیتی غیر قابل گریز است. پس چه بهتر که از این واقعیت با مهر و خاطره یاد کرد و از آن یک آشنای قدیمی ساخت.

ما در «ازایران» فکر می‌کنیم که با حرف نمی‌شود مهر یک سرزمین را به دل کسی انداخت و یا اصلاً مگر گفت‌وگوهای روزمره چقدر جا برای گفتن از گذشته دارد و می‌تواند که واقعیت‌ها را بدور از زاویه‌های شخصی روایت کند. شاید بیشتر از صحبت کردن از سرزمین مادری در لابه‌لای روزمرگی‌های همیشگی که گاه حوصله‌ی طولانی شدن هم ندارد، بتوان ایران را به سرزمینی آشنا تبدیل کرد آن هم با ایجاد مجموعه‌ای از تجارب قابل لمس و یا خاطره‌سازی‌هایی که با عطر و طعم همراه هستند.

این که ایران از بین آلبوم کودکی، کتاب‌های فارسی، اشعار سعدی، موسیقی محلی و غیره شناخته شود شاید مرحله‌ی اول باشد اما وقتی اوضاع عمق بیشتری می‌یابد که یک نسل دوم بداند چای و نبات بر هر درد بی‌درمانی دواست و یا هر سال شاهد چیده شده سفره‌ی هفت‌سین باشد و برای سبز شدن گندم‌ها یا جوانه زدن عدس‌ها چند هفته به انتظار بنشیند و غیره.

ما در «ازایران» در کنار شما هستیم که تبار فرزندتان را نه به یک آشنای دور که به یک آشنای نزدیک بدل کنیم. با در دسترس قرار دادن همه‌ی آن کتاب‌هایی که فکر می‌کنید می‌توانند دوست داشته شوند. با فراهم آوردن همه‌ی آن خوراکی‌هایی که فکر می‌کنید می‌توانند به مذاقش خوش آیند. با خرید همه‌ی آن اکسسوری‌هایی که فکر می‌کنید زیبا دانسته می‌شوند، با همه‌ی آن چیزهایی که می‌توانند بگویند شما از سرزمین ایران می‌آیید.

Migration3

شما می‌توانید با مراجعه به سایت «از ایران» در بخش محصولات، طیف وسیعی از محصولاتی که فرزند شما را با فرهنگ ایران آشنا می‌کند پیدا کنید. مثلاً در قسمت بسته‌های مناسبتی، دو زیر مجموعه‌ی نوروز و یلدا را برایتان فراهم کرده‌ایم که هر کدام شامل بسته‌های متفاوتی هستند. برای نمونه در بخش نوروز امکان مشاهده‌ی تیشرت‌های نوروزی، ست عروسک فرشته هفت‌سین و حاجی فیروز و بسته‌ی سرگرمی‌های نوروز وجود دارد و یا در بخش یلدا بسته‌ی ترکیبی کریسمس و یلدا قابل مشاهده است که خود شامل مواردی مثل فرشته‌های یلدا، انارهای سرامیکی و غیره هستند که هریک یادآوری بخشی از فرهنگ ایرانی هستند. 

Migration2

بخش دیگری که در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند، «بسته‌های فرهنگی» است که عموماً شامل کتاب بوده و برای رده‌های سنی مختلف در نظر گرفته شده است. تمام این کتاب‌ها به زبان فارسی هستند و به‌گونه‌ای انتخاب شده‌اند که موضوعات آن‌ها کاربردی بوده و جنبه‌ی آموزشی نیز داشته باشند. کتاب‌هایی با موضوعات پذیرش تفاوت‌های فردی برای سه گروه سنی متفاوت، آموزش فارسی اول، دوم و سوم دبستان، مواجه با سوگ، ایران‌گردی و غیره.

Migration3

در کنار همه‌ی این‌ها شما می‌توانید در بخش «سفارش‌های خاص»، سفارش اختصاصی خود را ثبت کنید. سفارشی که می‌تواند شامل کتاب، خوراکی، پوشاک و یا هر چیزی باشد که شما قصد دارید آن را از ایران تهیه نمایید. ما سفارش شما را در کم‌ترین زمان ممکن تهیه و برای هر جا که بخواهید ارسال خواهیم کرد. برای این منظور شما می‌توانید با انواع کارت‌های اعتباری در داخل و یا خارج از ایران سفارش خود را ثبت کرده و ادامه‌ی ماجرا را به ما بسپارید.

زعفران ایرانی، طلای سرخ جهان
زرشک، گیاهی معجزه‌آسا
Close سبد خرید من
Close علاقه‌مندی
بازدیدهای اخیر Close
Close

Close
منو
دسته‌ها
Select your currency