پشمک

پشمک چیست؟

پشمک یک نوع شیرینی بوده که  بافت بسیار نرم و سبکی دارد. این خوراکی خوشمزه از ترکیب آرد، شکر، روغن‌های گیاهی، هل، وانیل، پودر کاکائو، زعفران و افزودنی‌های دیگر درست شده است.

پشمک ایرانی با بافت پنبه‌ای مانندی که به‌دور یک چوب نازک پیچیده شده است و غالباً در شهربازی‌ها و یا تفرجگاه‌های دیگر به‌فروش می‌رسد در شیوه‌ی طبخ متفاوت بوده اما هر دو مورد طعم شیرین و طبع گرمی دارد چرا که ماده‌ی اصلی تشکیل دهنده‌ی آن شکر است.

پشمک

تاریخچه‌ پشمک

از آن‌جایی که در یکی از ابیات «بسحق آطعمه» شاعر قرن 9 هجری به پشمک اشاره شده است، تخمین زده می‌شود که تاریخچه‌ی حضور این خوراکی در ایران به 600 سال پیش بازمی‌گردد.

                      می‌کشد کشکک به چربی هر زمان مشتاق را                                                می‌برد پشمک به شیرینی دل عشاق را

به‌نظر می‌رسد پس از جنگ جهانی دوم پشمک وارد ایران شد و در شهر بروجرد برای اولین بار تهیه گشت که به آن پشمینه می‌گفتند. پس از آن پشمک یزد به مرحله‌ی شهرت و نام آشنایی در سال 1295 رسید که شیرینی‌سازی حاج خلیفه رهبر و شرکا آن را تولید کرده و به دیگر نقاط صادر می‌نمود.

پشمک

بهترین برند یا مارک پشمک

می‌توان گفت پشمک حاج عبدالله شناخته شده‌ترین برند در زمینه‌ی تولید این نوع شیرینی در ایران است که از سال 1330 کار خود را آغاز کرد و در سال 1379 موفق به تولید صنعتی و انبوه این خوراکی شد. در حال حاضر پشمک حاج عبدالله به دیگر نقاط دنیا همچون کشورهای حوزه‌ی خلیج فارس، آلمان، استرالیا، کانادا و آسیای میانه نیز صادر می‌گردد که با توجه به این که خواستگاه پشمک کشور ایران نبوده و در حقیقت منشاء آن اروپا بوده است، موفقیت بزرگی محسوب می‌شود و دال بر کیفیت خوب محصول این برند است. همچنین، با گذشت زمان پشمک حاج عبدالله تنوع و مزه‌های بیشتری را در تولید این محصول به کار برد و آن را در حالت‌های رشته‌ای، لقمه‌ای و شکلاتی هم به بازار عرضه کرد که منجر به محبوبیت بیشتر این ماده‌ی غذایی شد.

حاج عبدالله

فواید پشمک

اگر بخواهیم به فواید این شیرینی اشاره کنیم لازم است خواص مواد تشکیل دهنده‌ی آن را شمرده و در عین حال این نکته را یادآور شویم که پشمک به هر طریق در دسته‌ی تنقلات محسوب می‌شود و مصرف آن بیشتر مناسبتی است بنابراین استفاده‌ی روزمره یا مداوم آن توصیه نمی‌شود.

از خواص پشمک می‌توان به آرامش‌بخشی، افزایش قدرت تمرکز، کمک به گوارش راحت‌تر و شادی آفرینی اشاره کرد که در حقیقت به مواد تشکیل دهنده‌ی آن یعنی هل، شکر و آرد برمی‌گردد.

پشمک

سفارش پشمک

شما می‌توانید با انواع کارت‌های اعتباری در داخل و یا خارج از ایران، از سایت «ازایران»، پشمک وانیلی، کاکائوی یا زعفرانی حاج عبدالله را خریداری کنید و آن را برای هر کجا که می‌خواهید بفرستید. بنابراین اگر قصد هدیه‌ دادن یک خوراکی خوشمزه برای دوستان و یا اقوام خود در سراسر دنیا را دارید، می‌توانید فرآیند خرید و ارسال آن را به ما بسپارید. همچنین اگر نوع پشمک دیگری غیر از موجودی‌های سایت «از ایران» را در نظر دارید، می‌توانید در بخش سفارش‌های اختصاصی آن را به ما معرفی کرده تا آن را تهیه کرده و برای شما ارسال کنیم.

همه چیز درباره‌ی پسته
همه چیز درباره هل یا Cardamom
Close سبد خرید من
Close علاقه‌مندی
بازدیدهای اخیر Close
Close

Close
منو
دسته‌ها
Select your currency